martes, 12 de abril de 2011

Activitat 8. Fites del desenvolupament cognitiu

Activitat 8: Fites del desenvolupament cognitiu. (proposta individual):
Desenvolupament cognitiu (Jean Piaget):

Piaget en cada estadi i subestadi destacar diverses fites, jo aquí he posat les que per mi són més importants:

Assimilació: Els objectes de l'exterior s'incorporen a l'estructura mental a través dels sentits i de les accions.
Acomodació: L'infant modifica els seus esquemes adequant-los a nous objectes i situacions.

Dels 2 als 0 anys: la intel·ligència sensoriomotriu.
  • 0 a 1 mes Exercici de reflexos, l'infant en el seu naixement disposa d'un compost de reflexos, postures i sensacions.
    La conducta de l'infant esdevé de manera innata i automàtica.

  • 1 a 4 mesos Primeres adaptacions sensoriomotrius i reacció circular primària, les quals són accions centrades en el seu propi cos.
    Els esquemes reflexos s'allarguen en esquemes actius que incorporen objectes nous, en funcó de l'experiència, són importants ja que suposen una distinció entre l'acomodació i l'assimilació

  • 4 a 8 mesos Reacció circular secundària, les accions i els moviments de l'infant estan més compostos per esquemes que per reflexos innats. Les RCS donen pas a les RCP i tendeixen a la repetició d'esquemes coneguts del món exterior.
    No hi ha conductes intencionals, orientades al món extern i es basen en l'exploració d'ell mateix.

  • 8 a 12 mesos Coordinació de dos esquemes en un sol acte, amb un fi per aconseguir l'objecte, hi ha intencionalitat, pot separar els mitjans i fins, i enllaçar diferents esquemes per aconseguir un objectiu.
    Ha aconseguit un nivell de conservació i permanència de l'objecte, pot realitzar conductes imitatives de sons o accions noves però senzilles.

  • 12 a 18 mesos Reacció circular terciària i descobriment de nous mitjans per experimentació activa.
    L'infant participa de manera activa en el seu desenvolupament cognitiu, hi participa a través de les reaccions terciàries.
    L'assimilació i l'acomodació estan diferenciades, imiten conductes. L'infant descobreix les relacions que hi ha entre els objectes i ell mateix.

  • 18 a 24 mesos Les accions i les conductes dels estadis anteriors són completades amb noves conductes. L'acció directa sobre els objectes per solucionar problemes és substituïda per la invenció, abans per assaig-error.
    comprèn les relacions causa-efecte.
    El joc simbòlic, com a imitació diferida, es representa un model absent.
Dels 2 als 6 anys: la intel·ligència preoperatòria.
  • 2 a 4 anys Preconceptes, l'infant associa les primeres paraules amb signes. Les evocacions de l'infant estan referides al preconcepte particular familiar i no al concepte universal del qual forma part.
    Raonament transductiu, el raonament té en compte una part del fet o situació i acaba fent indiferències de particular a particular.
  • 4 a 6-7 anys Pensament intuïtiu, augmenta la coordinació de les relacions representatives.
    El raonament està relacionat amb el realisme, animisme i artificialisme.
    Adquisició d'invariants, l'infant no pot captar la noció de quantitat.
    L'infant és capaç de reconèixer la relació entre dos fets (una cosa passa perquè abans n'ha passat una altra). Això és important per l'infant perquè reconeix el concepte de successió de les coses i relacionar una cosa amb una altra.

5 comentarios:

  1. hola Carota!!!
    després d'haver llegit les teves fites crec que totes dues li hem donat bastanta importància al reflex de succió i el mateix amb les reaccions tant les circular com les terciàries.
    En conclusió, crec que les teves fites estan molt ben desenvolupament i bastant entendores.

    ResponderEliminar
  2. Hola Carlota!!
    Tu entrada es bastante parecida a la mía, lo hemos estructurado segun los estadios-meses que divide Piaget y hemos destacado lo que no ha parecido mas importante.
    Puesto que yo también lo he hecho así, me gusta porque esta todo bien explicado, lo que seún he visto, nuestros compañeros lo han hecho un poco mas estructurado o a modo esquema, que también me parece muy interesante.

    ResponderEliminar
  3. Carlotaaaaa =)
    He llegit les teves fites i penso que estan molt correctes. Algunes d'elles són com les meves per tant hem donat importància a algunes coses igual =) penso que no hauries de canviar res ^^

    ResponderEliminar
  4. hola crlota .
    tu trabajo esta bien estructurado,has destacado lo que tiene para ti mas importancian.

    ResponderEliminar
  5. Hola Crlota!!!
    He llegit les teves fites i, crec que estan correctes. Com t'havien comentat les meves companyes amb tu hem concidit en moltes coses, com els substades que has dividit, i la teva reflixió sobre les fites.
    En conclusió: crec que has un bon treball, i no cal que ho canvies.

    ResponderEliminar